2011. augusztus 19., péntek

Barackos, körtés morzsasüti

Anyutól kaptam néhány saját termésű körtét, de nem ettük meg mindet, a maradékot pedig nem akartam megromolva kidobni, így lett belőle morzsasüti alap.
Szuper gyors és egyszerű a recept, az eredmény pedig nagyon finom: alul rengeteg gyümölcs, ami a sütéstől tulajdonképpen kompótszerű lett, a teteje pedig ropogós, édes, morzsás sütitészta. :)
Lehet még fokozni az élvezetet bármilyen öntettel, vagy akár egy-két gombóc fagyival is a tetején. :)

Hozzávalók:

gyümölcs (nekem most éppen barack és körte volt itthon), 15 dkg liszt, 10 dkg cukor, 10 dkg margarin (+ egy pici a forma kikenéséhez)

A tepsit kikentem margarinnal, majd belekockáztam a gyümölcsöt, szórtam rá egy pici fahéjat.
A lisztet, a cukrot és a margarint összemorzsoltam (nem kell, hogy egynemű tészta legyen), majd a gyümölcs tetejére szórtam. Előmelegített sütőben, 180-200 fokon kb. 30 perc alatt megsütöttem. (megvártam, hogy egy picit már ropogós legyen a tészta)
Tetszés szerint adható még hozzá darált dió, mandula, stb.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése