2012. július 20., péntek

Hagyományos és levendulás sárgabarack lekvár

Kaptam közel 7 kg sárgabarackot és mivel pont elfogyott a tavaly eltett lekvárkészletünk, így adta magát a feladat. :)
Mielőtt bárki szólna, igen, tudom, hogy manapság kapható már mindenféle zseléfix és társai, de szerintem a házi lekvárfőzésnek éppen az a lényege, hogy nincs benne más a gyümölcsön és a cukron kívül. Én legalábbis ezért főzök lekvárt. :)

A recept innentől kezdve végtelenül egyszerű, a barackot megmostam, (a héját rajta hagytam) felkockáztam és ráöntöttem 2 kg cukrot. Így hagytam egy éjszakára, majd másnap feltettem főni. Amikor már jó sok leve volt, akkor kanállal szedtem le belőle, ezt iszogatjuk most sárgabarack szörp gyanánt. :) (Hűtőbe téve elég sokáig eláll.) Picit rásegítettem egy botmixerrel, majd amikor már szép sűrű lett a lekvár, késznek nyilvánítottam. Jól kimosott, majd kifőzött üvegekbe mertem, majd pár percre fejre állítottam őket, végül a teljes kihűlésig száraz dunsztban pihentek.




Az idei újítás az volt, hogy a fele mennyiségbe Zsuzsa ötlete és útmutatása alapján levendula is került, így született meg a levendulás sárgabarack lekvár kombináció, ami valami csoda. :) Már az illata is isteni, az íze pedig leírhatatlan. (Körülbelül 2-3 teáskanálnyi, gyógynövény minőségű szárított levendulát tettem a kb. 3 kilónyi sárgabarackhoz.)

Levendula rajongóknak érdemes kipróbálni! :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése