2011. május 9., hétfő

Francia reggeli muffin

Mostanában szinte csak a No salty oldaláról próbálgatom a recepteket és a legtöbb jól is sikerül, sok jó ötlet és finomság van ott.
A "szerzői jogok" miatt beteszem mindig az eredeti linket is, de a biztonság kedvéért leírom ide is a receptet, hátha közben törlik a nosaltyról. Na meg elég gyakran változtatok is rajta egy picikét, ide már úgy kerül be. :)

Szóval ez a francia muffin az egyik legegyszerűbb és legfinomabb muffin, amit eddig ettem. Jana is bevágott belőle  négyet, ami tőle nagy teljesítmény.
 Kis változtatást itt is becsempésztem, tettem bele pár csepp rum aromát és nagyon-nagyon finom lett tőle!

Hozzávalók:
25 dkg liszt, 15 dkg porcukor, 10 dkg margarin, 2 dl tej, 1 tojás, 2 teáskanál sütőpor, só, kevés rum aroma,  a tetejére fahéjas porcukor

A sütőt előmelegítem 180 fokra, muffinsütőt kibélelem.
A margarint habosra keverem a cukorral és a tojással, egy másik edényben összekeverem a lisztet a sütőporral és a kevés sóval.
Ha már szép habos a margarinos rész, akkor beleteszem a rum aromát, majd a tejjel felváltva hozzákeverem a sütőporos lisztet is.
Megtöltöm a sütőformákat (kb. 2/3-ig), majd kb 20-25 percig sütöm. Ha megsült, a tetejére fahéjas cukrot szórok.

Fényképet legközelebb hozok, mert egy kicsit elszúrtam a dolgot és nem fényképeztem. :)
( Megszokásból süti üzemmódban sütöttem, ami légkeveréses. Ennek az lett az eredménye, hogy a szépen feljött muffinokat oldalra "elfújta" a ventillátor és kicsit féloldalasak lettek. :O )

Az eredeti recept itt található.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése