2011. április 12., kedd

Túrós kókuszgolyó

No salty oldalán bukkantam rá erre a receptre és gyorsan el is készítettem.
Imádom a kókuszos sütiket, van egy szuper Raffaello receptem is, ami sajnos elég drága hozzávalókból készül, így csak ritkán készítjük el.
Gondoltam egy próbát ez is megér, hát nagyon finom lett, nagyon gyorsan elkészül, így azt hiszem sűrűn is fogunk belőle enni. :)
Az eredeti recept itt van: http://www.nosalty.hu/turos_kokuszgolyo_recept_5362
Köszönet érte ezúton is!:)

Én egy picit változtattam rajta, nekem kicsit több kókuszt is felvett, a közepébe pedig mandulát illetve mazsolát tettem.

Hozzávalók:

25 dkg túró
20 dkg kókuszreszelék (ebből kell kivenni a hempergetéshez)
20 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
reszelt citromhéj (én ezt kihagytam, mert éppen nem volt itthon)
mazsola, mandula

Ha héjas mandulánk van, akkor forró vízbe beledobom egy kis időre, kiveszem és simán ki lehet bújtatni a héjából a mandulát.
A hozzávalókat összegyúrjuk, a túrótól függően lehet, hogy kell még egy pici kókuszreszelék, ezt úgyis látjuk. Golyókat formázunk belőle, a közepébe mandulát vagy mazsolát dugunk és meghempergetjük a kókuszreszelékben.
Jól behűtve kínáljuk.



4 golyócskát eldugtam a fagyasztóba, kipróbálni, hogy változik-e az íze. 1-2 hét múlva megnézem, ha nincs változás, akkor jó ötlet lehet előre elkészíteni, lefagyasztani és így bármikor előkapható, vagy egy nagyobb ünnep alkalmával nem kell mindent két nap alatt elkészíteni.

Kiszedtem a golyókat a fagyóból kb. 3-4 hét után és nagyon finom maradt. Ha  nagyon szőrszálhasogató akarok lenni, akkor talán annyi a különbség, hogy a külsején lévő kókusz nem olyan friss, ropogós, de erre is megtaláltuk a tanyás lányokkal a megoldást: kókuszpanír nélkül kell lefagyasztani és kiolvasztás után frissen hempergetni. Még így is megspórolunk egy kis időt és az ízén így tutira nem lehet észrevenni a fagyasztást.

1 megjegyzés:

  1. Szia!
    Lsz. írd majd meg, mi lett a fagyasztott golyókból, mert érdekel, tényleg jó ötlet lenne vendégvárónak, vagy tartalék nasinak. Pussz
    Ja és szupi a recept! :)

    VálaszTörlés