2011. április 1., péntek

Tükörtojásos rakott krumpli

Az ötlet és az alaprecept No salty oldaláról származik, én egy kicsit változtattam rajta, a mi ízlésünk szerint. :)
Az ételízesítőt kihagytam, azt gondoltam, anélkül is finomnak kell lennie, így is lett.
A másik fontos változtatás, hogy én tettem bele jó sok tejfölt is (3 kis pohárral), mert nálunk ami úgy kezdődik, hogy rakott, az csak tejfölös lehet!
Nagyon finom lett a végeredmény, nekem sokkal jobban ízlik, mint a hagyományos rakott krumpli, arról nem is beszélve, hogy szerintem egyszerűbb és gyorsabb is, szóval szerintem ezentúl ez a változat lesz a nyerő. :)

Hozzávalók:

8-10 db burgonya, 3 kis pohár tejföl, 1 csomag (20 dkg) szeletelt füstölt bacon, 12 db tojás, sajt.

A  krumplit héjában megfőztem, megpucoltam, felszeleteltem.
A tepsi aljára egy pici olajat folyattam, majd egy rétegben leraktam a krumpli szeleteket, ezt sóztam, majd erre jött a tejföl, bacon szalonna.
A szalonnák tetejére ráütöttem 6 db tojást ( mintha tükörtojást sütnék), sóztam, majd erre került a sajt. (elvileg reszelt sajt, de nekem csak lapka sajt volt itthon, így azzal készült)
Utána még egyszer megismételtem a folyamatot, tehát krumpli, só, tejföl, bacon, ismét 6 db tojás, só, és ment a sütőbe.
Addig sütöttem, míg a tetején a tojás meg nem sült, ekkor tettem még rá egy kis sajtot, ezt már csak ráolvasztottam és készen is van a rakott krumpli.
Sajnos a tetejére sem tudtam reszelt sajtot tenni, a lapka sajtból szórtam rá kis csíkokat, reszelttel biztosan szebb lett volna, de ízben így is nagyon finom lett.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése