2012. március 29., csütörtök

Aranygaluska

Drága Pihétől van a recept, egészen pontosan innét. Az Ő forrása pedig TücsökBogár volt. Remélem felsoroltam az összes forrást és nem maradt ki senki. :)
Áldom Őket, hogy életem első aranygaluskáját eszerint készíthettem, ugyanis kaptam érte egy olyan bókot, amit ritkán osztogatnak, egészen pontosan így hangzott: " Ilyen finomra még Anyunak sem sikerül!" :) 

Szóval, a recept:

Hozzávalók:

Tésztához: 
60 dkg liszt, 2,5 dkg élesztő, 3-4 dl tej, 2 db tojás, 6 dkg margarin, 10 dkg cukor, 1 kávékanál só, kicsi rum (én aromát használtam)

Mártogatáshoz:
 10-15 dkg olvasztott margarin

Szóráshoz:
15 dkg darált dió, 15 dkg cukor

Vaníliasodóhoz:
1 liter tej, 1 zacskó főzős, vaniliás pudingpor, 3-4 evőkanál cukor, 1 van.cukor


Elkészítés:

A lisztet a kelesztő tálba teszem, a közepébe mélyedést csinálok, beleteszem a cukrot, rámorzsolom az élesztőt és a tej egy részét ráöntöm (langyosan). 15 perc alatt felfuttatom az élesztőt, majd minden hozzávalót hozzáteszek, és jól összedolgozom a tésztát.
Kb. egy órát kelesztem langyos helyen, majd a tésztából diónyi gombócokat csippentek le, amit egyenként olvasztott margarinba mártogatok.
Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatom lazán a golyócskákat, ha megtelt a tepsi, akkor megszórom a darált dióval és a cukorral, majd folytatom a tepsibe pakolást, míg el nem fogy a tészta. A tetejét ismét megszórom dióval és cukorral, majd letakarva, langyos helyen még fél órát pihentetem.
180-200 fokos sütőben, kb 45 percig sütöm.
Vaníliasodóval tálalom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése