2011. június 8., szerda

Cseresznye befőtt

Anyuék rengeteg cseresznyét hoztak a rokonoktól, én is kaptam 2-3 szatyorral. Egy része a fagyasztóba ment, egy részéből pedig befőttet készítettem. (életemben először) :)

Az üvegeket és a tetejüket alaposan elmostam, kiforráztam, a cseresznyét kiválogattam, megmostam, az üvegekbe tettem.
Cukorszirupot főztem, 1 liter vízhez kb. 30-40 dkg cukrot adtam és felforraltam, majd még melegen az üvegekbe töltöttem.
A cseresznye tetejére késhegynyi szalicilt tettem, majd lezártam az üveget. (Tartósítószer nélkül nem mertem eltenni...)
Ezután vízzel teli lábasba állítottam az üvegeket és abban dunsztoltam, forrástól kb 10 percig, majd a nedves dunsztból kivéve száraz dunsztba mentek az üvegek, kihűlésig.
Kóstolás még nem volt, de remélem finom lett!

Ui: megvolt a kóstolás és nagyon szuper! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése