2011. június 8., szerda

Gyümölcstorta

Végre vettem egy gyümölcstorta sütő formát, az igazi békebelit, nem ezt az új teflonos csodát és rögtön ki is próbáltam. :)
A recept ismét a nosaltyról való, köszönet érte!

Hozzávalók: 4 tojás, 4 evőkanál cukor, 4 evőkanál liszt, fél csomag sütőpor, 1 csomag vaníliás pudingpor, fél liter tej, gyümölcs, 1 csomag tortazselé, 1 csomag vaníliás cukor

A tortaformát kivajazzuk, selyempapírral kibéleljük. A sütőt előmelegítjük.
A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjéhez hozzáadjuk a cukrot és kemény habbá verjük (nekem nem lett igazán kemény, de így is jó lett). Hozzáadjuk a sárgáját, 1-es fokozaton tovább keverjük a robotgéppel, majd hozzákeverjük a sütőporral elkevert lisztet.
A masszát a formába öntjük, majd először kicsit magasabb (kb 200 fokon) hőfokon sütjük kb 10 percig, majd visszább állítjuk kb160-180 fokra és további 15 percig sütjük. (tűpróba)
Ha megsült, még melegen kivesszük a sütőből, kiborítjuk a formából és óvatosan leszedjük róla a papírt. (ha nem akar lejönni, akkor kicsit bevizezzük ecsettel)
Hűlni hagyjuk a piskótát.
Amíg sül a piskóta, addig megmossuk a gyümölcsöt, illetve előírás szerint elkészítjük a pudingot.
A pudingot állandóan kevergetve langyosra hűtjük (így nem lesz "bőrös"), majd rátesszük a piskótára. (az eredeti recept szerint fél adag puding elég, nekem szinte az egész adag ráment, egy nagyon kevés maradt csak ki, azt Jana megette.)
A gyümölcsöket elrendezzük a puding tetején, majd megszórjuk vaníliás cukorral (ez nekem most kimaradt, de tetszik az ötlet, legközelebb nem felejtem el), végül elkészítjük a zselatint előírás szerint és rátesszük a gyümölcsök tetejére.
Hűtőbe tesszük, kb. fél-egy óra múlva már fogyasztható is. :)





A tortaforma 29 cm-es, egy ekkora tortára elég a hozzávaló.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése