2011. június 2., csütörtök

Eperlekvár és eperszörp

Anyunál idén rengeteg eper termett, tegnap szedtünk is egy jó nagy vájlinggal. Úgy gondoltam, ez a mennyiség még nekem is sok, így lekvár főződött belőle. :)

A recept végtelenül egyszerű, a végeredmény pedig nagyon finom lett!

2 kiló epret megmostam, kettévágtam (a nagyobbakat negyedbe), egy lábasba tettem és ráöntöttem 1 kiló kristálycukrot, összekevertem, majd egy éjszakára így hagytam.
Reggel kevertem rajta még egyet, majd lassú tűzön főzni kezdtem. Közben leszedegettem a habot és a levéből is mertem le, ebből lett a fincsi szörp.:)
Kb két óra főzés után már nagyon szépen sűrűsödött, vettem ki egy picit, azon látszódott, hogy hűlésre már dermed, így már lekapcsoltam alatta a gázt.
Előzőleg kimosott, forrásban lévő vízzel kiöblített üvegekbe mertem, majd 5 percre fejre állítottam az üveget.
Ezután alufóliába csomagoltam, majd száraz dunsztba mentek pihenni ( egy dobozba tettem, jól bebugyoláltam 3 plédbe is), 24 órára.
Mennyiségre nem lett valami sok, 3 üveg telt meg , abból kettő nagyobb. (megnéztem az üvegeket, 2 db 530 gr és 1 db 450 gr-os üveg lett teli.)
Eperszörpből kb 0,5 liter lett, betettem a hűtőbe, de szerintem sokáig nem fog ott állni, Janának nagyon ízlik. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése