2011. február 21., hétfő

Almás pite

Szombat reggel az egyik mesében almás pitét sütöttek, ezen felbuzdulva Jani is ezt akart enni, így elkészült életem első almás pitéje.
Nagyon finom lett, fényképet sem tudtam róla hozni, mert mire feltöltődött az elem, elfogyott a pite. :)

A tepsit kivajaztam, kiliszteztem.
50 dkg lisztet elkevertem 1 csomag sütőporral, 20 dkg cukorral, majd 15 dkg margarint elmorzsoltam benne. Hozzáadtam még 2 egész tojást és egy kis pohár tejfölt, majd az egészet összegyúrtam.
Az almát meghámoztam, lereszeltem, cukroztam, fahéjaztam.
A tésztát kettéosztottam, kinyújtottam, az egyik felét a tepsibe tettem, rátettem a tölteléket, majd a tetejére ment a tészta másik fele. A tetejét villával megszúrkodtam és ment is a sütőbe.
Süti üzemmódban (légkeveréses) sütöttem.
Mivel a tésztát elég vékonyra nyújtottam ( vékony tészta, sok töltelék volt a kérés), viszont nem túl  nagy a tepsim, így maradt ki elég sok nyers tészta. Sajnáltam volna kidobni, ezért azt újragyúrtam, kinyújtottam és linzerszaggatóval kis formákat szaggattam vele. Miután megsült, lekvárt tettem rá. Fincsi lett az is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése