2011. február 15., kedd

Máglyarakás, kicsit másképp

Nagyon sokféle máglyarakás receptet találtam a neten, több receptből ollóztam össze a következőt, de még úgy sem volt az igazi, így raktam hozzá egy-két dolgot, a saját ízlésünk alapján.

Egy jénait kivajaztam. 7-8 db kiflit felszeleteltem kb. 1 centi vastag szeletekre.
5 dl tejet 1 csomag vaníliáscukorral és reszelt citromhéjjal felforraltam, majd miután kicsit hűlt, 2 dl tejszínt adtam hozzá.
5 tojás sárgáját 80 gr cukorral jó habosra kevertem, majd lassan hozzáöntöttem a tejszínes tejet és jól összekevertem.
Ezt a tojásos-tejes cuccot ráöntöttem a kiflikarikákra és jól összeforgattam, hogy mindenhol jó tacsakos legyen.
2 almát megpucoltam, majd vékony szeletekre vágtam.  Több recept azt írja, hogy pároljuk meg az almát, én nm tettem.
Ezután a kifli felét a jénai aljára tettem, erre darált dió került, majd egy kis (kb 2 evőkanál) sárgabarack lekvár, majd almaszeletek és végül fahéjas cukor.
Utána ráraktam a maradék kiflit, erre megint darált dió és sárgabarack lekvár került.
Előmelegített sütőbe kb 25 percig sütöttem, a jénai tetejével letakarva, közben az 5 tojás fehérjét egy csipet sóval és kb 60 gr cukorral kemény habbá vertem.
A rakottast kivettem, ráhalmoztam a tojáshabot és visszatettem a sütőbe (fedő nélkül), annyi időre, hogy egy kis színt kapjon.


Ezen a képen még nem igazán látszanak a rétegek, mert még langyos volt, amikor megkezdtem, de miután teljesen kihűlt, nagyon szépen látszódott a rétegződés.


3 megjegyzés:

  1. Timi! Ugye a 205 perc sütés csak elírás? Remélem igen, különben el se kezdem karikázni a kiflit :)))

    VálaszTörlés
  2. Pihe! Köszi az észrevételt, pedig vagy 3x is átolvastam - ezek szerint rosszul. :)
    Javítom is 25 percre, szóval karikázhatod azt a kiflit! :))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon finomnak tűnik, én is valahogy így készítem, csak picike módosítással.
    Én egy kissé szikkadt fonott kalácsból csinálom, nem kifliből és a fehérje habba is teszek barack lekvárt.
    A többi stimmel! :)

    VálaszTörlés