2012. február 17., péntek

Császármorzsa

Nagyon szeretem a császármorzsát, de még sosem készítettem. Néhány hete anyunál az egyik újságot nézegetve találtam ezt a receptet, gyorsan fogtam egy ollót, kivágtam és elsüllyesztettem a táskámba. Tegnap találtam meg ismét, gondoltam egyet és vacsorára megcsináltam. :)

Hozzávalók:

5-10 dkg mazsola, 3 tojás, 4,5 dl tej, 10 dkg margarin, 30 dkg búzadara, 10 dkg cukor, 1 kávéskanál só.

Elkészítés:

A meglangyosított tejbe belekeverjük a búzadarát, a sót és a cukor felét. Csomómentesre elkeverjük, majd hagyjuk, hogy kicsit megduzzadjon a búzadara.
A tojások sárgáját elkeverjük a maradék cukorral, a fehérjéből pedig kemény habot verünk. Ha a búzadaránk már megduzzadt, akkor hozzáadjuk a cukros tojássárgáját, a mazsolát, majd a fehérje habot.
Egy nagyobb serpenyőben felolvasztjuk a margarint, ráöntjük a masszát és folyamatos kevergetés mellett morzsalékosra sütjük.
Porcukorral meghintve, saját készítésű baracklekvárral tálaltam. Isteni volt. :)



Legközelebb megpróbálom a másik verziót is, ahol nem búzadarából, hanem sima lisztből készül a császármorzsa, állítólag az eredeti osztrák recept is ilyen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése