2012. február 7., kedd

Farsangi fánk

Már egyszer, régen próbálkoztam fánksütéssel, kész katasztrófa lett. Akkor megfogadtam, hogy soha többé. Azóta azért már lett egy kis tapasztalatom a konyhában, találtam egy jónak tűnő, nem bonyolult és nagyon dicsért receptet, gondoltam hát egyet és kipróbáltam.
Az eredmény: eszméletlen finom, nagyon gyenge tésztájú és igazi szalagos fánk lett, a gyerekek csak úgy tömték magukba. (a másfél éves Dóri 3 db-ot megevett, féltem is egy kicsit, nehogy baj legyen belőle)

A recept Zsuzsának köszönhető a Nosaltyról és itt található meg eredetiben. Örök hála és köszönet érte ezúton is! :)

Tehát, a lényeg:

Hozzávalók:

3 dkg élesztő
3 dl tej
6 dkg margarin
5 tojás sárgája
3 evőkanál cukor (az eredeti recept 2 kanállal ír, én egy kicsit tettem még hozzá)
1 evőkanál rum
50 dkg liszt
csipet só
olaj a sütéshez

Elkészítés:

Az élesztőt 1,5 deci langyos, cukros tejben felfuttatjuk. A puha margarint jól összedolgozzuk a tojások sárgáival, egy fakanállal. Hozzáöntjük a felfuttatott élesztőt, a maradék tejet, cukrot és a rumot.
A lisztet megsózzuk, majd azt is hozzáöntjük és kézzel jól kidolgozzuk.
Langyos helyen a kétszeresére kelesztjük.
Lisztezett deszkán ujjnyi vastagra nyújtjuk, majd pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk.
Olajjal megkenjük a fánkokat és még 30 percig pihentetjük.
Olajban, fedő alatt kisütjük a fánkokat, de ne tegyünk bele egyszerre túl sokat! Elég gyorsan sül, figyelni kell.
Papírtörlőre szedjük, lecsepegtetjük, majd porcukorral, lekvárral tálaljuk.

Fényképem sajnos nincs még, de az eredeti receptnél látszik, hogy milyen gyönyörű fánkocskák születnek ebből a receptből! :)
Igyekszem majd én is pótolni a fotót, sajnos a fényképezőnk kezdi feladni a harcot és nem mindig engedelmeskedik.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése