2011. január 24., hétfő

Charlotte-torta

Anyu szülinapjára készítettem el ezt a tortát, amire már régóta készülődtem, csak a megfelelő időt és alkalmat vártam. :)

A piskótatekercset is magam sütöttem, pedig egy ideig kísértett a gondolat, hogy egyszerűsítsek a dolgon és vegyek készen a boltban, de aztán a férjem ösztönzésének hála, belevágtam és sikerült!:)  (nem tudom miért, de féltem a piskótatekercstől, mindenki riogatott vele)

Szóval a recept:

Piskótatekercs:

A sütőhöz kapott nagy tepsit kibéleltem sütőpapírral.
6 egész tojást 6 púpos evőkanál porcukorral 20 percig! mixerrel erős fokozaton kikevertem. A sütőt a legmagasabb hőn előmelegítettem.
6 evőkanál liszthez hozzákevertem 1 kávéskanál sütőport, majd kicsinyenként a tojásos cucchoz szitáltam, ekkor már a leggyengébb fokozattal kevertem a tésztát.
A tésztát beleöntöttem a kibélelt tepsibe, majd alsó-felső sütéssel  5 percig 200 fokon, majd további 10 percig 170 fokon sütöttem a piskótát. (tűpróba)
Amikor megsült, még melegen kiszedtem papírostól a sütőből, pofával egy vizes konyharuhára fordítottam, a sütőpapírt óvatosan leszedtem róla és a vizes konyharuhával együtt feltekertem.
Amikor kihűlt, kitekertem, megkentem sárgabarack lekvárral és ismét feltekertem.

A piskótatekercset kb 1 centis szeletekre vágtam, majd egy két literes jénai tálba fóliát tettem és a piskótatekercs szeletekkel kibéleltem oldalt és a tál alját is.

Fél kiló túrót áttörtem, hozzáadtam  2 csomag vaníliás cukrot, ízlés szerint kristálycukrot és egy konzervnyi felkockázott őszibarack befőttet. (1-2 darabot lehet kihagyni a díszítéshez)
1 dl baracklében feloldottam 1 csomag étkezési zselatint (nagy csomag, 25 gr-os),  langyosra hűtöttem, majd hozzáadtam 4 dl tejszínhez és egy habfixáló társaságával együtt kemény habbá vertem. (a zselatin miatt egy kicsit más állagú lett)
A tejszínt összekevertem a barackos túróval, majd az egészet a tálba tettem. A tetejére szintén raktam piskótatekercset, majd lefedtem és egy éjszakát a hűtőben töltött a torta.

Díszítés előtt kiborítottam egy tálcára, leszedtem a fóliát és tetszés szerint díszíthető a "mű". Nekem utólag jobban tetszett díszítés nélkül, ezzel a tejszínhabos cicomázással nem vagyok kibékülve, de azért így is szép lett, Anyunak nagyon tetszett, örült neki, és ez a lényeg! :)

A piskótatekercs receptjét itt, a töltelék receptjét pedig itt találtam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése