2011. január 3., hétfő

Baconnel burkolt szűzpecsenye

Karácsonyra készítettem el ezt a receptet, nagyon nagy sikere is lett, ezentúl a tüskepecsenyét erre teszem majd félre. :) Hihetetlenül omlós lett és egy picit sem száradt ki.
A husit már két nappal a sütés előtt bepácoltam és jól megszúrkáltam, hogy a pácból jusson a husi közepébe is.
Köretként mi franciasalátát és kaszinó tojást ettünk hozzá, de el tudom képzelni rizzsel, rizi-bizivel, párolt zöldséggel is.

Íme, a recept:

Két darab tüskepecsenyét kicsit besóztam, beborsoztam (egyben hagyva a húst), majd mustárral és étolajjal jól bekentem. A húst megszúrkáltam és fóliába csavarva a hűtőbe tettem 1-2 napi pácolódásra ítélve.
A sütés nagy napján a husit még egy picit megsóztam, megborsoztam, majd serpenyőben, kevés olajon minden oldalán hirtelen megsütöttem. (Nem kell, hogy az egész hús átsüljön, csak egy "kérget" kell kapjon, így lesz majd omlós.)
A sütés után vékonyra szeletelt baconnel körbetekertem a húst, nekem két kisebb szűzérmére elég volt egy 20 dkg-os szeletelt bacon.
Tepsibe tettem a husikat, majd félédes vörösbort öntöttem alá, alufóliával letakartam és úgy pároltam egy jó darabig.
Amikor a hús már átsült, párolódott, akkor levettem a fóliát és szép pirosra sütöttem.

Képet majd legközelebb készítek, most a karácsonyi sütés-főzés közben lemaradt. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése