2010. december 22., szerda

Linzer

A linzerrel ugyanaz volt a helyzet, mint a mézeskaláccsal, nagyon szeretem, de sosem mertem megcsinálni.
Aztán kipróbáltam egy receptet, ami nem volt az igazi, végül rátaláltam erre.
Karácsonyra sütöttem meg, pár nappal előre, hogy tuti megpuhuljon, és már másnapra egész puha lett, így most már csak arra kell figyelni, hogy maradjon belőle karácsonyig! :) (még két nap!)

A recept:
http://www.nosalty.hu/linzer_1_recept_1263
Hozzávalók kb. 30 db linzerhez:
  • 30 dkg liszt
  • 20 dkg margarin
  • 10 dkg porcukor
  • 1 tojássárga
  • 1 cs vaníliás cukor
  •  fél (bio)citrom héja
  • 1 tk. sütőpor
  • baracklekvár (a linzerek összeragasztásához)

elkészítés 

  1. Először a száraz alapanyagokat, így a lisztet, porcukrot, vaníliás cukrot, sütőport és a citromhéjat összekeverem, majd gyorsan belemorzsolom a margarint. Végül hozzáadom a tojássárgát és jól összedolgozom.
  2. A tésztacipót fóliába csomagolom és 1 órát hűtőben pihentetem.
  3. A tésztából levágok egy darabot, porcukorral hintett deszkán fél cm vékonyra nyújtom. Linzerkiszúróval formára szaggatom és sütőpapírra sorakoztatom.
  4. Előmelegített sütőben, közepes hőfokon 10 percig sütöm.
  5. A lyukas és a teli sütiket baracklevárral összeragasztom, majd teszek még egy kis lekvárt a lyukakba.
  6. Végül vaníliás porcukrot szitálok a tetejére, vagy csokimázzal díszítem.

    Nincsenek megjegyzések:

    Megjegyzés küldése