2010. december 22., szerda

Mézeskalács

Már nagyon régóta szemeztem vele, de aztán sosem vágtam bele. Tulajdonképpen valami nagyon nehéz, misztikus dolognak képzeltem, de idén megembereltem magam és megcsináltam!!! :)
Egy nagyon jó recept alapján készült, ami egy kedves ismerősömnek, Nórinak köszönhető (Nóri, ezúton is hála érte!!!). A recept plusz különlegessége az, hogy ezt a tésztát nem kell pihentetni, ellentétben a többivel.
Ezentúl minden karácsony kötelező süteménye lesz! :)

Hozzávalók: 1 kg liszt
fél cs. szódabikarbóna
1 cs. mézeskalács fűszerkeverék (vagy külön-külön fahéj, gyömbér, szegfűszeg, ánizs)
1 kocka Rama
40 dkg méz
25 dkg cukor
2 tojás sárgája
1 felvert tojás (kenéshez)
Elkészítés: A lisztet egy nagy tálban összekeverem a szódabikarbónával és a fűszerekkel. A közepébe nyomom a Rama margarint. Közben a mézet a cukorral felforralom és a Ramara öntöm, fakanállal kevergetem, amíg a margarin felolvad. Utána két tojás sárgájával tésztát gyúrok belőle. Kb. fél centisre nyújtom, kiszaggatom a formákat, a tetejüket felvert tojással megkenem és kb. 8 percre 160 fokos sütőbe teszem.
6-7 tepsi mézeskalács lesz belőle! 
Kipróbáltam úgy is, hogy nem kentem be tojással a tetejét, úgy sokkal jobban tetszett a végeredmény, így én ezentúl anélkül csinálom, de az eredeti receptet másoltam be ide.
A díszítés aztán a fantáziánkra van bízva, az enyéimet elnézve, még kicsit fejlődnöm kell, de azért igazán büszke vagyok az első mézeskalácsaimra! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése